Facebook YouTube Instagram LinkedIn
14827

CAFÉ MÜLLER

 fot. Klaudyna Schubert / Maciej Nowak / Piotr Jaruga / Maciej Rakusz

CAFÉ MÜLLER

Spektakl bierze udział w Opolskiej Sceny Tańca.

„Das ist main Café Müller” mówi artysta i staje się jasne, że historia tancerza i spektakl Piny Bausch splatają się nierozłącznie. Fanfiction.

Do świata wytworzonego w spektaklu Piny, wprowadzona zostaje dialogująca z oryginałem historia. Powstałe obrazy nawiązują do biografii performera, który urodzony w Iserlohn w Niemczech, a wychowany w Polsce, od jakiegoś czasu zadaje sobie pytanie: co by było, gdyby jego rodzice nie podjęli decyzji o powrocie do kraju. 

W poszukiwaniu odpowiedzi artysta puszczał wodze fantazji i tworzył hipotetyczne scenariusze, podróżując po Niemczech, po swoim rodzinnym mieście, badając język niemiecki czy spotykając się z polskimi artystami, którzy tam mieszkają. 

Ten spektakl to jednak nie próba stworzenia alternatywnego życiorysu. Wychodząc od własnej historii, wykorzystując twórczość Piny Baush powstał spektakl o poczuciu zagubienia, naprzemiennie wzrastającej i opadającej determinacji, nostalgii za rzeczami, które nigdy się nie miały przydarzyć, chęci sprawczości oraz odwadze związanej z konfrontacją z samym sobą.

Turn off your mind Relax and float down stream It is not dying It is not dying Lay down all thoughts Surrender to the void It is shining It is shining …

25. Międzynarodowe Spotkania
Teatrów Tańca w Lublinie

PREMIERA

11 listopada 2021 r.

SCENA

SALA CZARNA

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

5 grudnia 2023 r.

SCENA

mała scena

czas

40 min

wiek widzów

16+

.

Kiedy gramy?

05.12. / wtorek

19.00

25.06. / niedziela

20.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„”Cafe Müller” Dominika Więcka to opowieść artysty o jego alternatywnym życiu w Północnej Nadrenii-Westfalii. Choreografia połączona z humorem […] i z interakcją z widzami — trafne i intrygujące połączenie nowoczesności z klasyką oraz szacunkiem dla tegorocznej gwiazdy festiwalu.”

Luiza Nowak

„Dawno nie widziałam tak sprawnie przeprowadzonego, przemyślanego i pełnego przeróżnych napięć spektaklu. Pod każdym kątem jest to znakomita realizacja i nie mam żadnej uwagi, pytania ani obawy względem tego przedstawienia.”

Julia Niedziejko

WYRÓŻNIENIA

  • Spektakl został wyselekcjonowany do europejskiej sieci Aerowaves #twenty23

Twórcy

Koncepcja, choreografia, wykonanie

Dominik Więcek

czarne #profilowe

Muzyka

Przemek Degórski

Reżyseria oświetlenia

Klaudia Kasperska

Kostium – projekt

Nikola Fedak

Kostium – wykonanie

System mody / Serafin Andrzejak

Konsultacje językowe
Joanna Pędzisz

 

Konsultacje w zakresie sztuk walki
Patryk Kołodziejski

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

wsparcie prac badawczych

Tanzrecherche NRW

Theater im Pumpenhaus

Tanzfaktur Köln

Folkwang Universität der Künste

Lubelski Teatr Tańca

Dariia Novykova

Nataliia Pysarieva

Yerheniia Prysiazhna

Halyna Ryba

Kseniia Svistun

Kateryna Vasiukova

Nina Zakharova

Producentem przedsięwzięcia jest Centrum Kultury w Lublinie w ramach Projektu Przestrzenie Sztuki.

Spektakl powstał w ramach programu „Przestrzenie Sztuki”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu,
realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum Kultury w Lublinie.

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content